سرهنگ‌خوشوقت گفت: بروز بسیاری از حوادث رانندگی هنگام خروج از پارک و تغییر مسیر‌های ناگهانی، ناشی از نقاط کور و  تنظیم نکردن آینه بغل خودروها است.

اسماعیل خوشوقت گفت: ضلع بیرونی آینه بغل بسیاری از وسایل نقلیه، قابلیت نمایش نقطه کور را برای رانندگی ندارند از این رو؛ اگر رانندگان هنگام خروج از پارک، صرفا از آینه‌های بغل استفاده کنند، بیشتر در معرض خطر تصادف با وسایل نقلیه هم مسیر خود هستند.

وی افزود: بیشتر رانندگان از وجود این نقاط کور و خاکستری رنگ مطلع نیستند و در وقوع تصادفات این چنینی، راننده در حال خروج از پارک تصور می‌کند کاملا و با دقت در آینه بغل سمت راننده نگاه کرده است و چون هیچ گونه وسیله نقلیه‌ای وجود نداشته از پارک خارج شده است؛ اما متاسفانه موتورسواری با سمت چپ خودرو برخورد کرده که علت وقوع این حادثه همان  حذف نکردن نقطه کور از سوی  راننده خودرو بوده که این تخلف تحت عنوان  رعایت نکردن حق تقدم حین خروج از پارک از سوی راننده خودرو می‌باشد.

سرهنگ خوشوقت تاکید کرد: توصیه پلیس برای حذف نقطه کور در زمان شروع به حرکت کردن در رانندگی، استفاده از نگاه مستقیم به پشت سر از سوی  رانندگان می‌باشد و توصیه می‌شود آینه بغل‌های خودرو را دقیقا تنظیم کنیم؛  اما تنها به آن‌ها بسنده نکنیم.‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.